BUGÜN 10 KASIM

Bugün, Türk Mucizesi’ni yaratan Atatürk’ün aramızdan ayrılışının 71.yıldönümü. Bunca zaman geçmesine karşın, ulusça minnet, saygı, özlem ve şükranla anıyoruz O’nu.

Tüm önemli günlerde olduğu gibi bu sabah da erkenden uyandım. İçimde buruk bir heyecan vardı. Kahvaltı, tıraş, duş ve giyinme… derken yine de erken sayılabilecek bir saatte kendimi sokağa attım. Ani bir karar verdim, bu kez 10 Kasım’da farklılık yapacaktım. Çelenk koyma töreninin olmayacağı kalabalık bir yerde olmalıyım, dedim. Eminönü’ne gittim. Yürüdüm Galata Köprüsü’nün orta yerine. Ata’mı bu kez halkla birlikte andım. Saat dokuzu beş geçe vapur düdükleri, araba kornaları ve siren sesleri birbirine karıştı. Trafik durdu. Araçlardan inenler, saygı duruşuna geçti. Martılar bile adeta bu yaslı saygıya katılıyor; bağrışlarında, kanat çırpışlarında bir farklılık görülüyordu. Turistlerin birçoğunun da saygı duruşuna katılması güzeldi.

Birkaç gazete alıp eve dönmek için trene bindim. Önce başlıklarına göz attım. Alamadığım gazeteleri de sonradan internetten okudum. Şimdi sizlerle Atatürk’ün ölüm yıldönümünde çıkan bugünkü gazete manşetlerini paylaşacağım. Bu manşetler, bazı gazetelerde geniş yer kaplarken bazılarında ise küçücük bir yer tuttu. Başlıkları, hiç yorum katmadan ve gazete adı vermeden sizlere sunuyorum (Büyük ve küçük harfler gazetelerde yazıldığı gibidir.):

“Laik demokratik Cumhuriyetin kurucusu Ulu Önder Atatürk’ü özlüyoruz
Devrimleri yaşayacak”

“71.Yılında 71 Milyonun Kalbindesin”

“Atamızı Özlemle Anıyoruz”

“Atatürk törenlerle anılıyor”

“Çok Özledik”

“1930’dan 2009’a (Atatürk’ten bir alıntı var, manşetle ilişkili.)

“Ata’yı bu defa böyle anıyoruz”

“BU KALP SENİ UNUTUR MU”

“Aramızdan ayrılışının 71’inci yıldönümünde minnetle anıyoruz…”

“Atatürk ölümünün 71.yılında anılıyor.”

“Saygıyla Anıyoruz”

“Unutmayacağız”

“Ölümsüz Atatürk”

“Saygıyla anıyoruz.

“Hep kalbimizdesin”

“Türk ve Kürt’ün kaderi bir”

“1938… ŞÜKRAN GURUR VE ÖZLEMLE ANIYORUZ”

“Atatürk’ü ANIYORUZ
71 yıl geçti ama özlemi hala taze”

“SAYGIYLA ANIYORUZ”

“Türk çocuğu seni bekliyor”

“Atatürk’ü ölümünün 71’inci yıldönümünde şükranla ve hasretle ANIYORUZ”

“Türkiye O’nu ANIYOR”

“TÜRKİYE, ÖLÜMÜNÜN 71.YILINDA ATATÜRK’Ü ANIYOR”

“HİÇ BİTMEYECEK SEVGİMİZ”

“Özlemle anıyoruz”

“Atatürk’ü ölümünün 71.yılında anıyoruz”

“Saygı ve özlemle anıyoruz”

"O HEP YAŞAYACAK
SEN HEP OYNA"

Başlıkları okurken içten yazılanlarla usulen yazılanları sanırım ayırt etmişsinizdir. Çoğunlukla başlıkların öznesi, birinci çoğul kişilerden; yüklemler ise etken eylemlerden oluşmuş. Dikkat çekici olansa üçüncü kişili özne ve edilgen eylemle kurulan başlıklardır. Manşetler; Akşam, Bizim Gazete, Bugün, Cumhuriyet, Dünya, Evrensel, Güneş, Haber Türk, Hürriyet, Hürses, Milli Gazete, Milliyet, Ortadoğu, Posta, Radikal, Referans, Sabah, Sözcü, Star, Şok, Takvim, Tercüman, Türkiye, Vakit, Vatan, Yeniçağ, Yeni Şafak, Zaman gazetelerinden alınmıştır. Taraf Gazetesi, tarafını açık seçik ortaya koyduğundan 10 Kasım’a yer vermemiştir. Şimdi eşleştirmeleri sizler yapın bakalım. İşte size bir bulmaca… Bu bulmacayı çözebilecek misiniz?

Gazete başlıklarının çoğunda içtenlik ve saygı görüyoruz. Bu, umut vericidir. Eğer, bugün hala bir ulus, her şeyi bırakıp iki dakika heyecanla, gözyaşıyla ve de bayraklarıyla saygı duruşunda bulunuyorsa Atatürk’üne; O’nun kurduğu Cumhuriyet de asla yıkılamaz. Çünkü Atatürk ve Cumhuriyet sevgisi, ulusumuzun yüreğinin derinliklerinde yerini almıştır. Seven insan, sevdiğine sahip çıkıp onu korur.

Adil Hacıömeroğlu
10 Kasım 2009

Not: Yazılarımı http//adiladalet.blogspot.com adresinden okuyabilirsiniz.

1 yorum:

  1. size katılıyorum fakat taraf dediginiz PACAVRAYI gazete olarak kabul etmiyorum büyük önder MUSTAFA KEMAL ATATÜRK,ü saygı ve sevgi ile anıyoruz bu bazılarının zoruna gitsede sonsuza kadarda devam edecek arkamızdan gelen nesili yetiştirdigimiz sürece biz ve bizim gibiler her zaman olucak NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE (EMRE AY)

    YanıtlaSil