ATACAN, SAKAL TIRAŞI ÖĞRENİYOR

                                   
Atacan’ın her erkek çocuk gibi en çok merak ettiği konulardan biri sakal tıraşı… Banyoya her girişim, Ata’nın kontrolü altında. Sakal tıraşı olduğum zamanlar yanıma gelir, gözlerini kırpmadan beni izler.
Tıraş fırçasını sıcak suya batırmamı… Fırça ile yüzümü köpük köpük sabunlayışımı… Tıraş bıçağıyla sakalımı dikkatlice kesmemi… Tıraş bıçağına yapışmış kesik sakal ve köpükleri musluğun altında akıtışımı… Bıçağı, yeniden yüzümde gezdirmemi… Tıraş bitince fırçayı ve tıraş bıçağını temizleyip yerine yerleştirmemi…
Tıraş bitince Atacan’a yol görünür banyodan. Çünkü benim duş yapmam gerek. Duş bitinceye dek gözü, kulağı banyodadır. Henüz tıraşla ilgili yapılacaklar bitmemiştir.
Duştan çıktıktan sonra hızla giyinirim. Yeniden banyoya girip tam da elim tıraş kolonyasına uzandığı anda, Atacan yanımda biter. Ne zaman, nasıl geldiğini anlayamam. Elime azıcık kolonya döküp Ata’nın taze, yumuşak yanaklarına sürerim. Bu, onun çok hoşuna gider. Hemen içeri koşar, annesine “Bak, erkek gibi kokuyorum.” der.
Bu sabah biraz geç uyandık. Çabucak kahvaltı hazırladık. Her zamanki gibi Ata ile yan yanayız masada. Tam da kahvaltıya dalmıştım ki kolumda yumuşak bir ıslaklık duyumsadım. “Bu nedir?” diye baktım ki…
Ata’nın elinde bıçak, benim kolumdaki kılları kesmeye çalışmakta.  Köpük yerine, koluma sürdüğü şey de süzme beyaz peynir. Bıçakla kolumu kesebileceği hiç usuma gelmedi. Ancak peyniri koluma sürüp ziyan etmesine birazcık kızdım. Kolumdaki peynirleri temizledim. Ağzıma bir lokma atım. Yine, aynı yumuşak ıslaklık… Göz göze geldik. Ben, bir şey demeden… O, yanıtladı bakışlarımı. “Ama öğreniyorum…”
Atacan’ın bu yanıtından sonra ona söyleyecek bir sözüm olabilir miydi? Tabi ki olamazdı. Uzattım, kolumu, “Hadi, tıraş et bakalım.” dedim. “Ama kolumu kesme, dikkat et!” O: “Kesmem Adil, merak etme!” diye yanıtladı beni.
Ne yapalım, çocukların öğrenme isteğini desteklemeli. Bizleri denek olarak kullanmak isteseler de…
                                                                                              Adil Hacıömeroğlu

                                                                                              8 Haziran 2017

5 yorum:

  1. çocuklar meraklı ve yaratıcı oluyorlar erkek çocukların rol model olarak babalarını örnek almaları çok doğal onun için anne babaların çocuklarına iyi örnek olabilmek için davranışlarına ve konuşmalarına çok dikkat etmeleri lâzım

    YanıtlaSil
  2. çocuklar çok dikkatli araştırmacı ve yaratıcı oluyorlar erkek çocuklarının babalarını rol model almaları çok normal çünki en yakınlarında onlar var onun için anne ve babaların doğru dürüst evlât yeştirmeleri için davranışlarına ve konuşmalarına çok dikkat etmesi gerekir onlar toplumun temel taşlarını oluşturuyorlar

    YanıtlaSil
  3. Ataman'a kolay gelsin ☺

    YanıtlaSil
  4. Meraklı çocuk☺

    YanıtlaSil
  5. Tam da adam olacak çocuk ��

    YanıtlaSil